Yatırım Ürünlerinin Satışı

Eğitim Detayı

Amaç: Yatırım Ürünleri Satışı eğitiminin ana teması ve amacı, katılımcılara “Hangi Piyasa Koşulunda”, “ Hangi Müşteriye”, “Hangi Yatırım Ürününün” sunulması ve satılması gerektiği konusunda analitik beceri ve tecrübenin oluşturulması, artırılmasıdır.
Eğitim sonrasında katılımcılar, yaptıkları analiz sonucunda hangi müşteriye, hangi ürünü , hangi piyasa koşulunda satabilecekleri konusunda proaktif davranışta bulunabileceklerdir.

Katılımcı Profili: Yatırım ürünlerinin satışı ile ilgili tüm satış kadroları Eğitim Süresi: 2 gün

İçerik Başlıkları:

  • Yatırım ürünlerinde karlılık
    • Karlılık simülasyonu
      • Gruplara ayrılmış olan katılımcılar bilgisayarda karşılarına gelen yatırım ürünleri ile ilgili karlılık hesaplamaları yapacaklar ve sorular cevaplayacaklardır.
      • Simülasyon sonunda gruplar, aldıkları puanlar ve ürünlerden aldıkları hacimler çerçevesinde puanlamaya ve sıralamaya tabi olacaklardır.
    • Ürün özellikleri - faydaları - piyasa koşulu - müşteri profili analizi
      • Müşteri profillerini analiz etme
        • Müşteri analizi yaparak risk, vade algısını ortaya çıkarabilme
        • Makroekonomik veriler ve piyasalar analizi yaparak müşteriye uygun ürün tespiti piyasa koşullarına ve müşteri profiline uygun yatırım alternatifleri sunumu, yatırım önerisi yapabilme
        • Karşılaştırmalı ürün sunumu
        • Ürünün özellikleri ve faydalarını ayrıştırma
      • Piyasa simülasyonu
        • Gruplara ayrılmış olan katılımcılarımıza bu simülasyonda gerçek hayattan alınmış, ekonomi haberleri verilecektir.
        • Bazı sorularımızda, verilen haberin piyasa datalarında yaratacağı olası değişiklikleri doğru tespit etmeleri beklenecektir.
        • Bazı sorularımızda ise, verilen habere göre bir yatırımcının portföyündeki yatırım ürünlerini haber sonrasında ne şekilde kararlar alarak yönlendirmesi gerektiği sorgulanacak ve doğru kararları alması beklenecektir.
        • Bu simülasyonumuz ile katılımcılarımızın ekonomi haberlerin piyasa dataları ve müşteri kararları üzerindeki etkilerindeki farkındalıklarının artması      hedeflenmektedir.
      • Matrisi simülasyonu
        • Gruplara ayrılmış olan katılımcıların karşısına bilgisayar ortamında her bir yatırım ürünü için ürün özelliği, ürünün faydası, uygun müşteri profili ve uygun piyasa koşulu karışık bir şekilde gelecektir.
        • Katılımcılar karışık olarak gelen bu dataları doğru bir şekilde eşleştirerek puan alacaklardır.
        • Bu çalışma sonucunda katılımcılar, her bir yatırım ürünü için ürün özelliği ürünün faydası, uygun müşteri profili ve uygun piyasa koşulunu yaparak öğrenmiş olacakladır.
  • Sıcak satış analiz
    • Giriş (Tanışma )
    • Müşteriyle uyumlanma
    • Müşteri ihtiyaç analizi
    • Ben ne satacağım? Müşteri ne alacak? Müşteri zihninde ürünün ihtiyacını ortaya çıkarmak ve ihtiyaç yaratmak
    • Ürünün müşteri açısından faydası
    • Ürün sunumu
    • Olası itirazlarla pozitif baş etmek
    • Satışın kararla sonuçlandırılması
    • Refleks satış simülasyonu